W pierwszej trójce najbardziej rozpoznawalnych polskich ludzi sportu znaleźli się: Andrzej Gołota, Krzysztof Hołowczyc i Tomasz Gollob
Jak wynika z raportu, sportowiec nie musi wcale odnosić sukcesów, aby być rozpoznawalnym. Sportowcy stali się bardziej medialni. A poza tym ich publiczne występy coraz częściej pokazywane są w innym kontekście. I tak Piotr Gruszka, Tomasz Adamek i Tomasz Gollob w ciągu ostatniego roku zyskali największą popularność wśród ludzi sportu w Polsce, ale nie oni znaleźli się na podium rankingu.
Przykładem sportowca, który doskonale wykorzystuje swoją obecność w mediach jest Krzysztof Hołowczyc, który w ostatnim okresie nie odniósł żadnego, spektakularnego zwycięstwa, a mimo to jego rozpoznawalność w 2009 roku wzrosła z 20,8 do 22,7 proc. Zdaniem analityków to dzięki ciekawej osobowości i dobrym relacjom z mediami. Te decyzje są przemyślane kariera sportowców kończy się zazwyczaj w wieku 30-35 lat, dzięki promocji w mediach istnieją w społecznej świadomości o wiele dłużej. Są zarówno sportowcami jak i celebrytami.
W 2009 roku nie obyło się jednak również i bez spadków
popularności. Najwięcej stracili: Otylia Jędrzejczak (z 32,6 na 26,4 proc), Adam Małysz (z 59,1 na 54,5 proc) oraz Mariusz Pudzianowski (z 32,7 na 28,8 proc.).
Raportu „Sponsoring Monitor 2009” przygotowanego przez ARC Rynek i Opinia.
Najpopularniejsi sportowcy 2009
Re: Najpopularniejsi sportowcy 2009
A gdzie Kubica?